Sista kvällen.

Just nu jämför jag hela tiden hur graviditeten känns och är jämfört med när jag väntade Ivar, men snart har jag inte längre något att jämföra med. Det känns konstigt och väldigt, väldigt skönt. När jag var i samma vecka och dag med Ivar som jag är i idag så gick jag och la mig precis som vanligt och hade inte en aning om att det skulle bli sista kvällen i mitt liv när allt bara var som vanligt. För kvällen efter fick vi åka till förlossningen och inget skulle någonsin bli "som vanligt" igen. Jag analyserar ALLT som känns i kroppen nu, önskar att hjärnan gick att stänga av. Men jag fattar ju också varför jag går och väntar på att något ska hända, det är den enda erfarenhet jag har. Att nu tar det slut. Inga mer planer för framtiden, inga inköp till bebisen, inga sparkar i magen. Bara tomt. Och ofattbart. Och ensamt. Men den här gången ska vi gå hela vägen tillsammans och vi ska få åka hem från sjukhuset tillsammans och leva tillsammans. Så ska det bli nu.


Kommentarer
Sara kusin

Härligt, kämpa på Maja <3 jag är med dig hela tiden i mina tankar <3

2014-10-13 @ 23:53:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0