Så här ser en ängel ut.

Jag kan inte se att det finns något positivt med att återuppleva den här mardrömmen. Jag kan inte se att skulle finnas någon mening med det här. Men det finns vissa bitar som jag är glad att jag haft i tanken under den här graviditeten, nämligen vad vill jag göra annorlunda om det skulle hända igen. Jo jag vill se vårt barn, jag vill se vad vi skapat tillsammans. Med Ivar var jag i sån chock efter förlossningen att jag bara bad barnmorskan att ta ut honom så fort som möjligt. Jag ville inte se, jag ville inte röra. Jag förnekade att han kommit ut. 
 
När vi kom in på sjukhuset med Nils och fick beskedet att det inte fanns något att göra så var jag mycket mer samlad. Direkt efter han kommit ut pratade vi med läkaren om hur vi ville göra. Jag visste att jag ville se honom, jag ville få alla minnen vi kunde få. Läkaren tog med honom ut ur salen, tvättade honom, tog hand- och fotavtryck och bäddade sedan ner honom i en liten låda. Efter det fick vi se honom, vilken fantastisk liten varelse vi skapat tillsammans. ❤️
 
Jag tänker nu dela bilden på hur vår minsta ängel såg ut. Som mamma vill jag visa upp mitt barn även om han är så liten. Så om du som läser inte vill se så behöver du inte scrolla ner mer än så här. För mig är han perfekt och den finaste av änglar. Jag kan bara tänka hur Ivar såg ut och idag ångrar jag att jag inte klarade att se honom, för det finns inget otäckt med en ängel. 👼💙
 
 
 


Kommentarer
Caroline

Han är den finaste ängeln ihop med sin lika fina bror ♡

2014-02-27 @ 13:29:58
Anna Nilsson

Så otroligt fin!

Ni finns i våra tankar..

Kram från Anna, Jocke & Kajsa

2014-02-27 @ 14:02:38
Tanja

Det e klart du ska vara stolt o glad över er fina lilla ängel!
Som jag tycker va otroligt söt o fin❤️
Jag e oxå alltid rädd för folks olika reaktioner på vår dotter, men samtidigt så e det mitt barn precis som för dig.

Som mamma älskar man sina barn hur de än ser ut, o de e verkligen det finaste som finns! ❤️

Massa kramar

2014-02-27 @ 15:06:35
URL: http://www.millajuni.wordpress.com
Ellen Petric

Så fin han är ! Var stolta föräldrar till era änglapojkar!

2014-02-27 @ 16:27:36
Hanna

Vackra barn ♡

2014-02-27 @ 22:45:23
Sanna och Lukas

Tack för att du vill visa din Nils, underbart fin! Du är som alla andra mammor som vill visa upp sitt barn <3

2014-02-28 @ 05:41:29
Maria

Så fin han är!
Är finare med färgbild faktiskt, jag har bara svartvitt som sjukhusfotografen tog.
Kram <3

2014-03-01 @ 14:26:13
Petra

Vilken vacker bebis, det var bra att du delade den fina
Bilden så att vi kunde se han.
Bara en fråga dog han och när föddes han, hur liten
Va han

Svar: Tack! Han föddes i v19+1, min livmodertapp är försvagad så förlossningen har startat på tok förtidigt. Han dog alltså på grund av att hans lungor var för outvecklade så han kunde inte andas luft när han kom. Han var blott 17 cm och vägde 220 gram.
Maja Rothman

2014-12-21 @ 19:02:28
Helena

Så fin <3
Kom in på din blogg av en slump nu, och jag är ledsen över att du förlorat dina barn, men det är riktigt starkt av dig att försöka dig på en tredje graviditet som förhoppningsvis slutar med ett friskt och lika vackert barn. Kram :)

2015-01-06 @ 19:26:12
URL: http://nattstad.se/annahelena


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0