Frågor byts mot frågor.

Det känns som att jag tittar men inte ser. Som att jag hör men inte lyssnar. Jag ler ibland men jag känner inget. Jag känner mig bara tom. Jag gråter knappt. 
 
Jag pratar om framtiden som om jag visste hur den skulle bli. Men jag vet att jag egentligen inte vet något om framtiden. Jag pratar om levande syskon till Ivar och Nils fast jag är livrädd att tänka att jag kanske inte kan klara det. Allt är så annorlunda nu. Nu vet vi att det inte bara var maximal otur. Det är min kropp det är fel på. Alla frågor vi hade efter Ivar är så gott som besvarade, men nu väcks nya frågor. Frågor som bara framtiden kan svara på. Frågor som kräver att jag kastar mig själv till ödet igen och står maktlös i att kunna påverka. 
 
Jag vill få ur mig alla tankar jag har men jag kan inte bilda dom till ord. Frustrerande att inte få ordning på allt som snurrar i huvudet. Jag greppar efter en tanke men den hinner bytas ut innan jag kan formulera den. 


Kommentarer
Maria

Men om ni vågar försöka igen så måste de ju kunna lägga in dig eller ha dagliga kontroller på dig från ex. v.18?
Usch att någon ska behöva gå igenom detta och 2 ggr...
Tänker på dig! <3
Styrkekramar i massor från en änglamamma! <3

2014-02-26 @ 14:54:48
Sophie

Hej jag letade upp din blogg efter att jag såg dig i gruppen på fb. Herregud sicken underbart vacker liten kille du fått, han ÄR så fin <3 <3 Jag förbannar livet som tillåtit oss att förlora våra små och för att du behövt förlora två. Grät när jag såg bilden.. Min Noel föddes i v.21+3, han var/är också jättefin och helt perfekt men min kropp fattade inte heller vad den skulle göra och startade förlossningen i förtid :( Jag vågar knappt tänka på att kanske tvingas gå igenom detta hemska igen..har begärt extra kontroller och ska be om progestoron/cerklage vid ev ny grav. Men det är svårt, hur ska man lita på att läkarna tar en på allvar? Hoppas vi båda får uppleva glädjen med ett levande barn, det förtjänar vi!!
Kram <3

2014-03-10 @ 11:29:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0