Denna oro.

Jag är inne i en riktigt orolig period nu. Är så himla rädd att något ska hända. Nästan all vaken tid går åt till funderingar och oro och så blir jag slussad mellan kvinnohälsan/vårdcentralen/sjukhuset. Jag hör liksom inte riktigt hemma någonstans nu.
 
Den här veckan började med besök hos en riktigt otrevlig människa på vårdcentralen för att kolla upp en huvudvärk som varit nästintill outhärdlig. När huvudvärken väl började släppa börjar ryggen spöka. Jag har fått diriktiv av min läkare att söka så fort jag får ont eftersom det var det enda tecknet på att något var fel med Ivar. 
 
Nu sitter jag och väntar på att sjukhuset ska ringa upp så jag får en tid för att komma in och mäta tappen. Känner mig som en jobbig jävel som det är fel på hela tiden, men är ändå glad att jag blir tagen på allvar och får komma in och kolla när jag är orolig. Skulle inte förlåta mig själv om jag struntade i att söka och att vi skulle förlora ännu ett barn. 
 
En glädjande sak är i alla fall att jag känner hur det sparkar inne i magen med jämna mellanrum och igår kände jag till och med en spark utanpå magen. Kan inte minnas att jag kände så här tydliga sparkar av Ivar fören sista veckan han var i magen. 
 
 
 
Bilder från nyårsafton, hade varit inne och tittat på bebis dagen innan. En sak som jag tycker är kul med att gå på alla dessa kontroller är ju att jag få titta till bebis ofta, har redan fått göra sju ultraljud och idag kanske det blir ett åttonde. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0