Operation avklarad.

Igår blev då cerclage insättningen av. Var så nervös att jag bröt ihop på operationsbordet innan jag blev sövd. Somnade med en hand på magen för att hålla den lilla. Vaknade upp med hjärtklappning och ojämn andning, men med en lyckad operation bakom mig och med ett levande barn kvar i magen. 
 
Var helt övertygad om att jag skulle ha väldigt ont efter att fått förklarat för mig hur operationen skulle gå till. Igår kände jag ingenting av själva cerclaget, spydde och sov från det att jag vaknade på uppvaket vid elva på förmiddagen tills jag lyckades hamna i djupsömn någon gång efter två i natt. Imorse mådde jag inte alls illa längre och kunde äta lite av den torftiga sjukhusfrukosten. Sedan skulle vi bara vänta in läkaren som skulle komma innan tio för att gå igenom lite frågor, kolla så allt såg bra ut och sen få bli utskriven och åka hem. Dock skriver jag det här inlägget i min säng på sjukhuset då läkaren inte kommit än (klockan är nu 15). Något tröttsamt då ingen heller kan svara på när han kommer. 
 
Idag känner jag av mer efter operationen, har som mensvärk i magen och molvärk i ryggen. Blöder också, vilket ska vara normalt, men som jag inte tycker om. Vill bara åka hem nu och slippa lukten av sjukhus. 
 
 


Kommentarer
Caroline

Vad skönt att höra att operationen gått bra! Hoppas du känner dig bättre idag!

2014-08-28 @ 09:45:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0