Mors dag för mig med?

Igår var det mors dag. Rent krasst min första, eller..? Vi firade såklart inte i alla fall. Hur som helst så var det en jobbig påminnelse om allt och jag kände mig allmänt nedstämd. 
 
Idag har jag haft en ganska bra dag rent psykiskt men jag hatar att det alltid är något som ska krångla. Idag fick jag ett samtal från försäkringskassan. Dom saknar tydligen fortfarande mitt läkarintyg från sjukhuset som jag redan fått ringa sjukhuset och påminna om för över en vecka sen. Fick ringa igen till sjukhuset och påminna. Tro mig, det var inte första gången jag fått krångla med sjukhus, vårdcentral, jobb och försäkringskassan. Som att det inte är nog jobbigt att vara i den situation man är så måste man hålla på och styra med allt sånt här. Jag måste dra historian för alla om och om igen. Måste försöka övertyga vårdcentralen om att jag mår dåligt över det här fast att dom tycker att det är "en normal situation..." så länge jag inte försöker ta livet av mig. Måste man behöva vilja ta sitt liv för att må dåligt? Talesättet att man måste vara frisk för att orka vara sjuk stämmer tyvärr bra in.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0